woensdag 7 mei 2008

Kelly park: Rock springs

Vandaag hebben we Kelly Park Rock springs bezocht. Op ongeveer 40 minuten van onze villa ligt deze prachtige beek met zeer helder stromend water. In het park kun je barbequen en picknicken. Amerikanen gaan met hun families hier in het weekend zwemmen en tuben!
Nadat ik in een aantal reisverslagen van andere Florida-forummers hierover had gelezen wist ik het : dit wil ik bezoeken!

We deden eerst inkopen bij Publix voor onze picknick: fruit, worstjes voor op de bbq, drinken en broodjes.

We vergaapten ons nog even aan de geweldige verjaardagstaarten en vertrokken toen richting Rock Springs.
Voordat je het park in rijdt zie je een klein restaurantje.....daar verhuren ze de grote tubes. We kozen er drie uit en ik vroeg nog om een touwtje, maar dat was helemaal niet nodig, zei de vrouw van de verhuur. Je gooit ze gewoon op het dak van je auto en rijden maar! Ok....let's give it a try!
We keken onze ogen uit. Wat een prachtig park. wat een top-tip via het Florida forum!Het rook er heerlijk naar dennenaalden en hout en had wel iets weg van Yosemite vond ik. Eerst aten we wat en daarna gingen Tim, Tess en ik het eerst het water in " tuben". Meteen al zagen we grote schildpadden aan de overkant op boomstronken "zonnen" . Het water was overal zo helder dat je tot de bodem kon kijken. Echt waanzinnig mooi! Door het zachte stroompje was het ook niet gevaarlijk voor kinderen. En overal kon je staan. Daarna was Rick aan de beurt en ging ik foto's maken van ze. Onderweg zag ik een wasbeertje tussen de struiken snuffelen op zoek naar eten. Later zagen we hem weer vlakbij de picknick tafels op zoek naar eten. Ook waren er overal eekhoorntjes aan het spelen. erg leuk om te zien voor Jasmijn. Tim en Tess gingen in het water snorkelen op zoek naar vissen. Die waren er overigens ook zat! 's Middags nog een keer tuben vanaf het begin van het park tot onze stek (20 minuten) en toen staken we de bbq aan.

Op de terugweg zijn we nog even de Pr1me Outlet Mall ingedoken. Ach we kwamen er toch langs....Nike, Guess en Converse bezocht en een lekkere smoothie gedronken.

Thuis hebben we met z'n allen de dag afgesloten in het bubbelbad.

Bedankt iedereen voor de reakties via de mail het forum en hier! Leuk om te horen dat jullie genieten van de verslagen!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

goedemorgen,

gezien! wouwie! ik ga zo naar mamma en zal vertellen over dit nieuwe blog en later op de dag wel laten zien..
als ik daar nog es heenga neem ik je mee peetje als reisleidster :)
love you! (lekker amerikaans haahaha)
x tanny

Anoniem zei

Ik ontdek (of had ik het eigenlijk moeten weten?) net jullie blog. Gaaf!!!! Ik ga alles even lezen want ik ben zo benieuwd. De eerste de foto's die ik voorbij zag gaan zien er goed uit!!! Kom zo nog wel even reageren, als ik alles doorgelezen heb. HAVE FUN!!!

groetsels Marmod

Anoniem zei

Leuk die wilde dieren in het echie en wilde mannen op tubes ;-))